نشست هم انديشي استادان موضوع : انقلاب ؛ مردم سالاري ؛ عدالت اجتماعي

خرید بک لینک

به همت حوزه معاونت فرهنگي و دانشجوئي دانشگاه نشست هم انديشي استادان واحد كازرون  با حضور دكتر رجبي دواني مورخ و محقق و تاريخ شناس معاصر و از اساتيد دانشگاه و رياست محترم دانشگاه آقاي دكتر الواني به همراه معاونين و اساتيد و دانشگاهيان شهرستان كازرون  در تاريخ 15/11/96 ساعت  8الي 10 صبح در سالن كنفرانس دانشگاه با موضوع انقلاب ؛ مردم سالاري و عدالت اجتماعي در واحد كازرون  تشكيل گرديد .

در اين جلسه پس از قرائت آياتي از كلام الله مجيد ابتدا دكتر عارف معاونت فرهنگي دانشوئي واحد ضمن خوشامد گوئي به مدعوين  بخصوص ميهمان ويزه اين جلسه از آقاي دكتر رجبي درخواست كردند كه شركت كننده گان را مستفيض بفرمايند .

ايشان با درود و صلوات بر پيامبر (ص) و حضرت زهرا  و ساير ائمه (ع) شروع و با تاسي قرآن فرمودند  : انَّ اللَّهَ لا يُغَيِّرُ ما بِقَوْمٍ حَتَّي يُغَيِّرُوا ما بِأَنْفُسِهِمْ خداوند سرنوشت هیچ قوم( و ملّتی) را تغییر نمی دهد مگر آنکه آنان آنچه را در خودشان است تغییر دهند! از مفاد اين آيه اين گونه استنباط ميشود كه مردم اگر پاي كار باشند پيروزند و موفقند و بر اشرار و ظالمان و بي عدالتي فائق ميايند و اگر نه  مردم گوشه نشيني و انزوا گري را در پيش  بگيرند  اشرار بر آنها مسلط ميشوند و آنموقع  فقط افسوس  مي خوردند  و كاري از دستشان بر نمي آيد و زيان بزرگ دنيوي و اوخروي نصيبشان ميگردد  مردم ايران حكومت ظالمانه طاغوت را ديدند وشلاق ستم شاهان را لمس كردند و سپس خودشان سرنوشت خودشان را تغيير دادند و حكومت جمهوري اسلامي را برگزيدند يعني حضور مردم ضامن سلامتي آنان گرديد و سپس  دكتر رجبي دواني در ادامه گفتند : كه نوع ديد جوامع از نظر مسلمانان با شيعه متفاوت است ما شيعيان معتقديم كسي مشروعيت  حكومت بر مردم را دارد كه الهي  باشد و از طرف خداوند معرفي شده باشد  لذا ما معتقديم  كه خداوند  هيچگاه مسلمانان را بي صاحب رها نميكند و حتي شخص پيامبر  (ص) چگونه جهان را ترك گويد در حالي كه جانشيني براي خودش معرفي نكرده باشد از نظر ما شيعيان خداوند بعد از پيامبر (ص) حكومت مشروع و الهي خود را به امام  معصوم بعد از نبي و بعد از ايشان به ولي فقيه عادل جامع الشرايط تفويض كرده و حتي حكومت هاي با ارزشي مانند آل بويه و دولت صفويه با آنكه خدمات زيادي را ارائه نمودند مشروعيت حكومت برمردم را ندارند جز حكومتي كه از جانب خداوند مشروعييت داشته باشد در زمان امام علي (ع) مردم از حمايت ايشان كنار كشيدند نتيجه اش اين شد كه معاويه به قدرت برسد و آنچنان مكر وحيله و ظلم بر مردم روا داشت كه مردم بستوه آمدند و بعد از خودش از مردم براي يزيد پسرش به زور و ترس و ارعاب و تهديد بيعت گرفت و آن فجايع تاريخي را انجام داد كه تاريخ شرم دارد كه از جنايات او بنويسد اين نتيجه عدم حضور مردم در صحنه و عدم حمايت از حق و عدل بود  ؛ امام خميني (ره) با انگيزه ايجاد عدالت و گسترش عدل به ميدان آمد و مردم بعد از اينكه خلوص  نيت و انديشه پاك  و ظلم ستيزي و عدالت خواهي امام را ديدند همه از همه اقشار بميدان آمدند و بساط حكومت ستم شاهي را جمع كردند .

 اما م زمان (عج) هم پس از اينكه جهان پر از ظلم و بي عدالتي شد و مردم خواستند ظهور ميكند و جهان را پر از عدل و داد ميكند  فلذا  همه مردم غير مسلمان وقتي عدالت گستري امام عصر (عج)را مشاهده ميكنند فوج فوج بدين اسلام ميگروند اين نشان ميدهد كه با ايجاد عدل ميتوان مردم را به مسلماني فرا خواند و بساط  ظالمان را برچيد امروزه رهبر عزيز ما با تاسي از ائمه اطهار(ع) در صدد ايجاد عدالت  اجتماعي بين تمامي مردم است و اين هدف  بنيانگذار جمهوري اسلامي و هدف انقلاب بود كه بدلايل مشكلات  قبل از انقلاب و جنگ تحميلي و معضلاتي كه جهان استكبارمانند ترور و تحريم و اخلال  براي  ناكارآمدي حكومت اسلامي  ايجاد ميكند  هنوز عدالت عام و فراگير  تحقق  نيافته اميد واريم روزي بيايد كه شاهد تحقق عدالت فراگير در تمام سطوح ميهن اسلاميمان باشيم .

پس از سخنان ايشان دكتر الواني رياست محترم دانشگاه با تشكر ازدكتر رجبي دواني بخاطر حضور و سخنراني ؛ چند دقيقه اي در باره انقلاب اسلامي و ضرورت حمايت همه جانبه از دستاورد هاي انقلاب اسلامي و اينكه اين پيشرفت ها و آرامش و امنيت مثال زدني حاصل خون جوانان شهيدي است كه با تقديم جان پاكشان در راه اسلام و سر بلندي ميهن تقديم كردند و ما مديون شهداء هستيم .

اين جلسه در ساعت 10 با صلوات بر محمد و آل محمد و قرائت فاتحه براي شادي روح شهداي انقلاب و جنگ تحميلي  بپايان رسيد . 

دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی...

ما را در سایت دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان دانشگاهی دنبال می‌کنید

برچسب: نویسنده: بازدید: 106 تاريخ: يکشنبه 22 بهمن 1396 ساعت: 23:44

صفحه بندی